تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست سطوح حمایت ۴۴٫۷۰ و ۴۴٫۶۲ دلار/بشکه به ترتیب تا سطوح ۴۳٫۷۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و پایین ترین سطح ۲۷ آوریل) و ۴۳٫۲۸ و پس از آن سطح ۴۳٫۲۴ کاهش یابد که این موضوع را کاهش اخیر قیمت نفت از سطح ۴۶٫۷۸ نشان داده است که این سطح بسیار نزدیک به سطح مقاومت ۴۶٫۷۶ (خط فیبوناچی۱۷۶٫۴ درصدی) می باشد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۵٫۲۷ و شکسته شدن سطح ۴۵٫۵۰ احتمال افزایش قیمت به سطوح ۴۶٫۷۶ و ۴۶٫۷۸ بوجود خواهد آمد. مقاومت های بعد از این سطوح به ترتیب بر روی سطوح ۴۷٫۰۳ (سقف کانال افزایشی روزانه) و پس از آن سطوح ۴۸٫۰۲ (بالاترین سطح ۲۵ نوامبر) و ۴۸٫۱۱ (خط میانگین متحرک ۵۵ هفته گذشته) قرار گرفته اند.

امروز اخبار خاصی در بازار منتشر نمی شود و در ایالات متحده، خبر مهمی وجود ندارد و بدین جهت پیش بینی می شود، بازار روند ملایمی را در جهت حرکت اصلاحی دنبال کند تا فردا آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا اعلام شود و قطعاً شاهد نوسانات قابل توجهی خواهیم بود و ما از هم اکنون حرکت اصلاحی قیمت نفت را ادامه دار پیش بینی می کنیم.

از این رو برای امروز شکسته شدن سطح حمایت ۴۴٫۶۲ احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۴۳٫۷۷ و ۴۳٫۲۸ و ۴۳٫۲۴ برای آن را به همراه دارد و اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام این حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد ادامه روند صعودی قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطوح ۴۶٫۷۶ و ۴۶٫۷۸ دلار/بشکه باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۴۴٫۷۲ دلار/بشکه اصلاح کند که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۴۶٫۰۶ در چارت پایین تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و هم اکنون می بایست منتظر اصلاح قیمت نفت برنت به سوی سوی سطح ۴۴٫۷۲ باشیم.

براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است در نمودار زیر کانال افزایشی کوچک به هدف ۴۴٫۷۲ و ۴۳٫۶۵ اشاره دارد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۵۰ درصدی قرار دارند.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۰۶ باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۴۶٫۹۸ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی قرار گرفته است.

در هر صورت برای امروز از آنجایی که سطح حمایت ۴۶٫۰۶ شکسته شده است، فرصت خوبی را برای یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۴۴٫۷۲ دلار/بشکه فراهم خواهد آورد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت